Garantie & Klachten
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Wij hanteren steeds de garantie voorwaarden opgesteld door onze leveranciers. Afhankelijk van het defect zullen wij het product kosteloos herstellen of vervangen. Juwelen 4 Kids hanteert een aantal van de juweliers gebruikelijke voorwaarden.
Bij juweliers garantie is breuk van sieraden uitgesloten. Juwelen 4 Kids geeft garantie op breuk als dit binnen 1 maand na aankoop gebeurd.
Garantie termijn start steeds op datum van verzending naar klant.
Cadeau's dienen dus steeds grondig gecontroleerd te worden bij levering.
Bij levering
Al onze producten worden voor verzending nagekeken op gebreken. Het is van belang dat u bij levering ook uw product nakijkt op gebreken, indien u iets opmerkt dient u dit onmiddellijk te vermelden.
Uitgesloten van garantie
Uitvallen van steentjes vanaf 1 maand na verzending
Verlies van oorbelletjes en vlinderstopjes
Loslaten van emaille (kleurverlies) vanaf 1 maand na verzending (kleurverlies komt door chemicaliën die aanwezig zijn in sommige soorten producten zoals shampoo, parfum, haarproducten, ...).
Het dof worden, kleurverlies of krasjes van sieraden en/ of steentjes
Breuk van sieraden, breuk kan veroorzaakt worden bij het omkleden of bij het blijven hangen van het sieraad.
Breuk wordt dan niet erkend als fabrieksfout, deze is meestal het gevolg van onjuist gebruik. In principe is breuk steeds uitgesloten van garantie. Juwelen 4 Kids maakt een uitzondering op de regel en geeft hier op volgende uitzondering:
Indien dit zich voordoet binnen de maand na aankoop wordt deze kosteloos vervangen.
Eén maand na verzending vervalt onze garantie op breuk.
Garantie vervalt bij
Onjuist gebruik, verlies van oorbelletjes en vlinderstopjes.
Tips
Wij adviseren sieraden niet te dragen tijdens douchen of baden (bepaalde producten kunnen leiden tot kleurverlies van het sieraad), sporten of slapen. Bewaar ze steeds in een afgesloten doos, deze wordt tevens steeds meegeleverd bij juwelen.
Klachten
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] met duidelijke foto's en factuur in bijlage.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr .
Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Vragen in verband met garantie of klachten?
Neem gerust contact met ons op via [email protected] of via ons contact formulier!
Vermeld steeds het probleem, order nummer of factuur en duidelijke foto's toevoegen.